poniedziałek 04 luty 2013

MPP-02-2013 WYJAŚNIENIA DO ZAPYTAŃ WYKONAWCY W POSTĘPOWANIU W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Zintegrowany system sprzedaży, gospodarki magazynowej i rozliczeń księgowych w punktach handlowych Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy.”

Przez:

MUZEUM PIERWSZYCH PIASTÓW NA LEDNICY

DZIEKANOWICE 32

62-261 LEDNOGÓRA


 

Działając na podstawie art. 38 ust.1 z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych niniejszym udzielamy wyjaśnienia na następujące pytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

 

Pyt. 1. Czy zamawiający wymaga aby za pomocą dostarczonej drukarki etykiet służącej do drukowania biletów w trakcie ich sprzedaży automatycznie drukowane były informacje o biletowanym wydarzeniu, miejscu do którego zwiedzenia upoważnia bilet, dacie sprzedaży, terminie obowiązywania itp. Jakie inne informacje miałyby się drukować na biletach ?

Ad. 1.

Na biletach winny być nadrukowane przez drukarkę następujące informacje:

- nazwa Oddziału Muzeum

- numer biletu

- tabelka z wyszczególnieniem: rodzaju biletu, ceny danego rodzaju biletu, ilości biletów danego rodzaju, kwoty za bilety danego rodzaju, sumy za wszystkie bilety,

- informacja o 8% VAT

- data i dokładna godzina sprzedaży biletu

- nazwa biletowanego wydarzenia, np. „Noc Kupały”

 

Muzeum przewiduje sprzedaż następujących rodzajów biletów: normalny – N , ulgowy – (4 kategorie biletów ulgowych: UA – uczniowie, UB - studenci, UC – emeryci i renciści, UD – pozostali), rodzinny – R, grupowy – G, wycieczkowy – W, Lednicki – Led, weekendowy – We, specjalny – S, lekcje muzealne – L, oprowadzanie (w języku polskim – OP , w języku obcym – OO)

 

Pyt. 2. Czy zamawiający przewiduje, aby system posiadał funkcjonalności związane z obsługą rezerwacji biletów na zwiedzanie ?

Ad. 2.

Muzeum nie przewiduje by system posiadał funkcjonalności opisane w pyt. 2.

 

Pyt. 3. Czy zamawiający przewiduje, aby system posiadał funkcjonalności związane z obsługą rezerwacji przewodników dla grup lub na lekcje muzealne ?

Ad. 3.

Muzeum nie przewiduje by system posiadał funkcjonalności opisane w pyt. 3.

 

Pyt. 4. Czy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał udokumentowane wdrożenie zintegrowanego systemu sprzedaży, gospodarki magazynowej i rozliczeń księgowych w instytucjach muzealnych, jeśli tak to ile takich wdrożeń i na jaką kwotę jest wymaganych?

Ad. 4.

W rozdziale IV ust. 2 pkt. b SIWZ zostały zawarte warunki udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia.

Zamawiający nie żąda, by Wykonawca posiadał udokumentowane wdrożenie zintegrowanego systemu sprzedaży, gospodarki magazynowej i rozliczeń księgowych w instytucjach muzealnych. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.

 

Pyt. 5. Z uwagi na restrykcyjne warunki gwarancyjne urządzenia fiskalnego nie jest możliwe udzielenie 24 miesięcznej lecz 12 miesięcznej gwarancji na urządzenie. Zgodnie z dokumentacjami producentów tych urządzeń możliwe jest wyłącznie udzielenie 24 miesięcznej gwarancji na pamięć fiskalną drukarki fiskalnej pod warunkiem przeprowadzenia przeglądu urządzenia po upływie 1 roku. Czy zamawiający w związku z tym wyklucza konieczność udzielenia 24 miesięcznej gwarancji na urządzenie fiskalne ?

Ad. 5.

W opisie zamówienia zamawiający określił okres gwarancji na całe urządzenie fiskalne udzielane przez Wykonawcę Zamawiającemu. Nie ma to związku z okresem gwarancji jaką Wykonawca otrzyma od Producenta urządzenia. Zamawiający podtrzymuje zapis o 24 miesięcznej gwarancji na całe urządzenie fiskalne.

 

Pyt. 6. Dotyczy Roz. III SIWZ pkt. 5.4. ppkt. 5-6  -  czy Zamawiający dopuszcza udzielenie pomocy zdalnej  - np. za pomocą zdalnego pulpitu – jeżeli poskutkowałoby to rozwiązaniem problemu ?

Ad. 6.

Zamawiający dopuszcza udzielenia pomocy za pomocą zdalnego pulpitu jeżeli poskutkowałoby to rozwiązaniem problemu, przy zachowaniu wszystkich rygorów czasowych określonych w zamówieniu.

 

Pyt. 7. Dotyczy §5 ust. 5 – czy Zamawiający oświadcza, że wdrożenie systemu ma trwać od poniedziałku do piątku (naszym zdaniem nie ma takiej potrzeby co korzystnie wpłynie na wycenę kosztów wdrożenia), czy szkolenie może odbywać się w wyznaczonym przez Wykonawcę czasie przy zachowaniu godzin pracy Zamawiającego?

Ad. 7.

Szkolenie, zgodnie z zapisami SIWZ odbywać ma się w godzinach pracy Zamawiającego, od poniedziałku do piątku w godz. od 7 do 15 w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający nie określił liczby godzin szkolenia. Zamawiający wskazał, że ilość godzin ma być zgodna z wymaganiami producenta oprogramowania. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.

 

Pyt. 8. W udostępnionych materiałach formularz ofertowy wraz z załącznikami opublikowany został w plikach pdf, czy Zamawiający mógłby udostępnić pliki do edycji w programie Word.

Ad. 8.

Zamawiający zamieszcza pliki w formie edytowalnej na stronie internetowej.

 

Pyt. 9. W udostępnionych materiałach brakuje załącznika nr 6 (rzuty i zdjęcia). Czy Zamawiający może uzupełnić brakujące informacje?

Ad. 9.

Zamawiający zamieszcza brakujący załącznik na stronie internetowej.

 

Pyt. 10. Czy przez wykonanie projektu aranżacji  trzech punktów sprzedaży w Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy umozliwiającego efektywne i atrakcyjne wykorzystanie systemu, Zamawiajacy oczekuje projektu ergonomicznego rozmieszczenia na biurkach urządzeń będacych częścia przedmiotu zamówienia ?

Ad. 10.

Przez „wykonanie projektu aranżacji trzech punktów sprzedaży w Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy umożliwiającego efektywne i atrakcyjne wykorzystanie systemu” Zamawiajacy rozumie wykonanie projektu aranżacji przestrzeni wnętrza punktu sprzedaży (całe pomieszczenie) z okresleniem lokalizacji kasy i innych istotnych z punktu widzenia prowadzenia sprzedaży elementów wyposażenia (półki, stojaki, stoły itp.).

 

Pyt. 11. Prosimy o wykonanie i opublikowanie dokładniejszych zdjęć biurek, w szczególności zdjęć z perspektywy kasjera oraz podanie wymiarów blatu każdego z trzech punktów sprzedaży. W chwili obecnej bez tych informacji nie jest możliwe wykonanie projektu aranżacji.

Ad. 11.

W Zleceniu Zleceniajacy nie okreslił, że projekt aranżacji wnętrz w punktach sprzedaży musi wykorzystywać elementy obecnie istniejacego stanowiska, ani też nie okreslił, że obecnie posiadane wyposażenie nie może być  do tego celu wykorzystane, pozostawiając wybór Wykonawcy. W związku z powyższym Zamawiający nie będzie zamieszczał dodatkowych zdjęć biurek.

 

 

Pyt.12.

Proszę o doprecyzowanie opisu przedmiotu zamówienia w pkt 5.2 Wykaz sprzętu do systemu, ppkt 4 „Skaner o wysokiej wydajności odczytu kodów jednowymiarowych, kodów złej jakości, uszkodzonych oraz o dużej gęstości". Czy Zamawiający rozumie przez to skaner ręczny podłączany do komputera przez port USB?

Ad.12.

Tak ma to być skaner ręczny czytający kody paskowe jednowymiarowe podłączony do komputera poprzez port np. USB

Pyt.13

 Czy Zamawiający dopuszcza w przypadku awarii sprzętu lub oprogramowania reakcję zdalną - zdalne połączenie z komputerem, na który wystąpił problem? Natomiast wizyty serwisowe w obiekcie Zamawiającego odbywałyby się

w przypadku, gdy usterka systemu nie może być usunięta zdalnie.

Ad.13

Tak dopuszczamy zdalny serwis z wybranym komputerem w przypadku takiej możliwości.

Pyt.14

Czy  stanowiska kasowe nie mają mieć możliwość sprzedaży i rezerwacji biletów? W opisie sprzętu widnieją drukarki etykietujące do drukowania biletów, natomiast w opisie systemu nie ma na ten temat żadnej informacji.

Ad.14

Stanowiska kasowe nie mają mieć możliwości sprzedaży rezerwacji biletów tylko sprzedaży biletów.

Pyt 15

Proszę o doprecyzowanie co Zamawiający rozumie poprzez sformułowanie oprogramowanie powinno zawierać obsługę sprawdzarek cen. Czy Zamawiający posiada takie urządzenia? Jeśli tak to proszę podać o parametry tych urządzeń.

Ad.15

Sprawdzarka cen to niezależne urządzenie, które  umożliwia sprawdzenie ceny towaru znajdującego się w punkcie sklepowym, pobierając cenę towaru z bazy programu do obsługi sklepu. Nie posiadamy na stanie takiego urządzenia. 

Pyt.16.

Proszę o doprecyzowanie co Zamawiający rozumie poprzez sformułowanie oprogramowanie powinno zawierać
edytor etykiet! Czy edytor etykiet miałby służyć do edycji layoutu biletu?

Ad.16

Edytor etykiet powinien umożliwiać edycję wybranego tekstu, który będzie wdrukowywany na gotowym bilecie.

Pyt.17

Proszę o doprecyzowanie co Zamawiający rozumie poprzez sformułowanie oprogramowanie powinno zawierać generator zamówień? Czy generator zamówień ma automatycznie porównywać stany magazynowe i generować zamówienia wg określonego poziomu zapasu? Czy generator zamówień ma umożliwiać ręczne generowanie zamówienia, które następnie może być przesłane do dostawcy?

Ad.17

Program ma posiadać możliwość generowania automatycznego zamówienia z wcześniej określonych stanów minimalnych w magazynie, jak również program powinien umożliwiać również ręczne generowanie zamówienia towaru.

Pyt.18

Czy zamawiający dopuszcza, aby zamiast autoryzowanego szkolenia producenta sprzętu takie szkolenie może przeprowadzić Wykonawca wystawiając potwierdzenie jego odbycia?

Ad.18

Tak dopuszczamy wykonania szkolenia przez wykonawcę zamówienia.

Pyt.19

Proszę o potwierdzenie, iż Zamawiający dysponuje siecią LAN w obiekcie i jej dostawa nie wchodzi w zakres
zamówienia?

Ad.19

Tak posiadamy sieć LAN i dostawa sieci nie wchodzi w skład zamówienia.

Pyt.20

Proszę o potwierdzenie, iż Zamawiający posiada łącze internetowe o stałym publicznym IP serwera?

Ad.20

Tak na wszystkich punktach kasowych posiadamy łącze internetowe ze stałym IP .